Kort & pinkod

Här hittar du frågor och svar som rör euroShellkort och tillhörande pinkod.

Hur beställer jag ett nytt kort?

Vi behöver få in en kortbeställning skriftligt. Skriv ut och fyll i ansökan och skicka till St1 Sverige AB, Box 1029, 172 21 Sundbyberg

Jag har slagit in fel pinkod tre gånger och kortet är spärrat

Kortet är tillfälligt spärrat i 24 timmar. Sedan fungerar din gamla pinkod som vanligt.
 

Kan jag byta pinkod?

Av säkerhetsskäl går inte pinkoden att ändra.
 

Jag har glömt koden till mitt kort, hur gör jag? 

Kontakta oss för en pinkodspåminnelse.
 

Kan jag tanka utan pinkod?

Det är upp till den bemannade stationen du besöker. Giltig legitimation är ett krav.
 

Jag befinner mig i utlandet och vill spärra mitt kort, hur gör jag?

Du kan ringa vår spärrservice som har öppet dygnet runt: 0200 810 400,
från utlandet ring: +46 8 730 3480
 

Mitt euroShellkort är trasigt, hur går jag tillväga?

Ring eller maila oss för ett ersättningskort.
Telefon: 0200 810 400
e-post: euroshell@st1.se
 

Hur lång tid tar det innan jag får mitt kort?

Normalt brukar det ta upp till fem-sju arbetsdagar. Pinkoden skickas separat och anländer någon dag efter.
 

Vad innebär de olika köpkategorierna?

Kategori 0 - enbart diesel
Kategori 1 - alla drivmedel
Kategori 2 - alla drivmedel, bilrelaterade produkter samt parkering.
Kategori 3 - alla drivmedel, bilrelaterade produkter, parkering samt kioskvaror.